آموزش روش استفاده از محلول های لوله بازکن خانگی و شیمیایی


در این مقاله قصد داریم به آموزش نحوه درست کردن محلول لوله بازکن خانگی بپردازیم و روش استفاده از محلول لوله بازکن شیمیایی را نیز آموزش دهیم، پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

گرفتگی لوله های فاضلاب آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی

زمانی که لوله فاضلاب دچار گرفتگی می شود، افراد سریعاً به فکر استفاده از محلول و اسیدهای لوله بازکن و ابزاآلاتی مثل تلمبه، فنر و ... می افتند. نکته مهمی که در اینجا قابل توجه است این است که استفاده از هر گونه وسیله لوله بازکنی بدون رعایت نکات ایمنی می تواند هم به خود شخص آسیب بزند و هم موجب پوسیدگی و صدمه به لوله های فاضلاب شود. در نتیجه هزینه های زیادی را برای تعمیر و یا تعویض لوله در پی خواهد داشت.
پس حتما قبلا از استفاده از هر گونه محلول لوله بازکن و دستگاه لوله بازکنی موارد ایمنی را رعایت نمایید. اگر گرفتگی لوله موردی کوچیک و جزئی بود خودتان با استفاده از محلول های خانگی و شیمیایی اقدام به رفع گرفتگی لوله فاضلاب کنید، در غیر این صورت بهتر است برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب با یک شرکت معتیر تخلیه چاه و لوله بازکنی تماس بگیرید.

محلول های لوله بازکن خانگی


در این قسمت راه های ساده و بی دردسر خانگی را برایتان قرار دادیم تا با استفاده از آنها خیلی راحت مشکل گرفتگی لوله های آشپزخانه و حمام و سرویس بهداشتی خود را رفع کنید. 
1- محلول لوله بازکن فاضلاب نمک و سرکه
نمک و سرکه را به طور مساوی باهم مخلوط کنید. سپس ترکیب را داخل فاضلاب بریزید و حدود یک ساعت صبر کنید و بعد با آب ولرم داخل لوله آب بریزید تا مواد داخل لوله شسته شود و لوله ها باز شود.
2- محلول لوله بازکن فاضلاب نمک و جوش شیرین
نمک و جوش شیرین را به طور مساوی به میزان 2/1 فنجان باهم ترکیب کنید و سپس داخل فاضلاب مسدود شده بریزید. به میزان نیم ساعت تا یک ساعت صبر کنید و بعد آب جوش داخل لوله های آب بریزید. این محلول خانگی بخش زیادی از جرم ها و چربی های داخل فاضلاب را شسته و پاک می کند.
3- محلول لوله بازکن جوش شیرین و سرکه
جوش شیرین و سرکه را به طور مساوی با هم مخلوط کرده و داخل لوله فاضلاب بریزید. به مدت 45 تا 60 دقیقه صبر کنید و سپس داخل لوله فاضلاب آب ولرم یا جوش بریزید تا تمامی جرم ها و کثیفی ها شسته شده و داخل لوله های فاضلاب تمیز شود.
4- مخلوط نمک، یخ و لیمو
تکه های یخ را به اطراف بریزید و نمک را به داخل لوله فاضلاب بریزید.
5- ترکیب آب با مخمر
در یک فنجان آب جوش، یک بسته مخمر اضافه کرده و حل کنید. سپس مخلوط را درون لوله فاضلاب آشپزخانه، حمام یا سرویس بهداشتی بریزید.
6- مخلوط آهک با آب
یک کیلو آهک را با 10 لیتر آب مخلوط کرده و خوب تکان دهید، سپس آن را از صافی رد کنید و درون لوله فاضلاب بریزید.
7- استفاده از چوب کبریت
یکی از سریع ترین و جالب ترین روش های از بین بردن بوی بد توالت استفاده از چوب کبریت است. با روشن کردن چند تا چوب کبریت درون فضای توالت،  بوی گوگرد آزاد می شود و بوی بد را به سمت خود جذب می کند و باعث میشود بوی بد فاضلاب سریع از بین برود.

محلول لوله بازکن شیمیایی


برای استفاده از محلول های شیمیایی لوله بازکن باید یکسری نکات را در نظر داشته باشید که شامل موارد زیر است:
1- محلول مایع را طبق دستورالعمل مندرج روی بسته بندی آن، داخل لوله فاضلاب بریزید و پس از گذشت مدت زمان قید شده روی آن، محل موردنظر را بشورید. پس حتما داخل لوله فاضلاب آب بریزید. زیرا باقی ماندن محلول شیمیایی باعث خوردگی لوله های فلزی یا حتی پلاستیکی و پوسیدگی آنها می شود.
2- اگر محلول لوله بازکن به شکل جامد است، آن را در داخل دریچه فاضلاب بریزید و آب را به صورت قطره ای روی آن باز کنید تا در اثر تماس با آب حل شده و وارد مجرای لوله فاضلاب شود.
3- پس از ریختن محلول های لوله بازکن قوی مراقب باشید بخار متصاعد شده از این مواد به مجرای تنفسی و مخاط چشم شما نفوذ نکند، چون این بخارها بسیار مضر هستند. دقت کنید هنگام مصرف این مواد از ماسک های ضخیم چند لایه استفاده کرده و دهان و بینی تان را خوب بپوشانید. در صورت پاشیدن این مواد به داخل چشم تان به سرعت و به مدت 10 الی 15 دقیقه از داخل به خارج، چشمتان را با آب بشویید و بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.
4- محلول های لوله بازکن انواع مختلفی دارند. برخی از محلول های شیمیایی برای رفع گرفتگی ناشی از چربی ها و ذرات غذا کاربرد دارد و نوع دیگر برای رفع تجمع مو به خصوص در لوله های فاضلاب حمام و سرویس بهداشتی کاربرد دارند. پس به نوع محلول لوله بازکن حتما توجه داشته باشید و دقت کنید.
5- چون محلول لوله بازکن یا محلول های چاه بازکن در ترکیب با گازهای داخل چاه می تواند خطرساز شود در مصرف آن زیاده روی نکنید.

چرا باید با شرکت های خدماتی لوله بازکنی و تخلیه چاه تماس بگیریم؟

همانطور که در بالا هم گفته شد گاهی شدت و میزان گرفتگی لوله فاضلاب بیشتر از آن است که به کمک روش های خانگی برطرف شود، علاوه بر این، نداشتن تخصص و استفاده نادرست از محلول ها، میتواند صدمات و خسارات بیشتر و جدی تری را وارد کند. پس پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که حتماً در اینگونه مواقع از شرکت های تخلیه چاه و لوله بازکنی فوری استفاده کنید. آنها با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته اقدام به تشخیص گرفتگی یا ترکیدگی لوله های فاضلاب میکنند و در کمترین زمان ممکن نیروهای متخصص خود را به محل اعزام و مشکل را رفع میکنند. 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

نکات لازم در لوله کشی آب و فاضلاب

سوالات متداول در تخلیه چاه