سوالات متداول در تخلیه چاه

در این مطلب قصد داریم تا تعدادی از سوالات مهم و متداول در زمینه تخلیه چاه را برای شما بیان کنیم و به آنها پاسخ دهیم:

هزینه تخلیه چاه فاضلاب چقدر می باشد؟

تمامی شرکت های مجاز و معتبر تخلیه چاه باید براساس نرخ مصوب اتحادیه از مشتریان خود هزینه دریافت کنند، که این امر نشان دهنده این است که هزینه تخلیه چاه فاضلاب دارای مقدار ثابت و معینی بین تمامی شرکت ها است.
حجم چاه فاضلاب، حجم و نوع تانکر ماشین تخلیه چاه، تعداد سرویس و متراژ شیلنگ تخلیه، نوع پمپ مورد استفاده برای تخلیه از پارامتر های تاثیرگذار بر هزینه تخلیه چاه فاضلاب هستند. موارد گفته شده پس از ارزیابی توسط فنی کاران به طور دقیق محاسبه می شوند. 

علائم پر شدن چاه فاضلاب چیست؟ 

زمانی که یک چاه فاضلاب پر می شود بنا به نوع کاربری آن پس از پر شدن چاه به صورت مداوم بوی فاضلاب از کاسه توالت و شبکه فاضلاب ساختمان متصل به چاه به بیرون می آید. اما خروج بوی بد فاضلاب را به تنهایی دلیل پر شدن چاه فاضلاب نیست چرا که امکان دارد گرفتگی در مسیر فاضلاب رخ داده باشد.
از نشانه های دیگر پر شدن چاه فاضلاب می توان به بالا آمدن فاضلاب و عدم عبور فاضلاب از کاسه توالت اشاره کرد. علاوه بر موارد گفته شده عوامل بسیاری وجود دارند که می توانند نشان دهنده  پر شدن چاه فاضلاب باشند که تنها با فنر زنی توسط دستگاه لوله بازکنی فنر می توان از پر بودن  چاه فاضلاب مطمین شد. فنر بهترین راه تشخیص بوده و سیاه شدن سر فنر گویای این حقیقت می باشد.

چگونه محل درب چاه فاضلاب را پیدا کنیم؟

پس از این که پر بودن چاه فاضلاب توسط افراد متخصص با عمل فنر زنی تشخیص داده شد، پیدا کردن محل چاه خود را به افراد ماهر در این زمینه واگذار نمایید.این افراد با استفاده از شش ترفند رایج بین شرکت های تخلیه چاه و تجربه خود محل چاه فاضلاب ساختمان شما را تشخیص خواهند داد.

آیا دستگاهی برای پیدا کردن محل درب چاه وجود دارد؟

این دستگاه همان دستگاه نشت یاب بوده و تنها قادر است تا محل ترکیدگی لوله را با دقت کمتر از 10 سانتی متر تشخیص دهد. وجود نم و رطوبت میتواند دو احتمال پر شدن چاه فاضلاب و ترکیدگی لوله را به وجود آورد.  استفاده از این دستگاه می تواند به شما در تشخیص نیاز به تخلیه چاه و یا تعمیرات لوله فاضلاب کمک نماید که از مهمترین مزیت دستگاه نشت یاب به شمار می رود.

میزان عمر مفید یک چاه فاضلاب چقدر می باشد؟

عمر چاه فاضلاب به فاصله زمانی بین حفر چاه تا پر شدن آن گفته می شود. طول عمر مفید یک چاه به نوع کاربری چاه، جنس خاک منطقه، طبقات ساختمان و حجم فاضلاب ورودی به چاه بستگی دارد. پس از هر سرویس تخلیه چاه عمر چاه فاضلاب به مرور زمان کاهش یافته و دوره زمانی پر شدن آن کوتاه تر خواهد شد.

روش تخلیه چاه به طور کامل چیست؟

در گذشته به دلیل استفاده از پمپ های تخلیه چاه که حتما نیاز به ارسال انها به انتهای چاه بود و تا زمانی که فاضلاب درون چاه وجود داشت عمل تخلیه را انجام می دادند.این عمل سبب می شد تا پس از اتمام فاضلاب و خاموش کردن پمپ مقدار فاضلاب موجود در درون شیلنگ تخلیه به درون چاه بر گردد و امکان تخلیه کامل چاه فاضلاب نبود.(البته این مقدار  به متراژ شیلنگ بستگی داشت و برخی مواقع حجم قابل توجه ای نداشت).
تخلیه چاه با پمپ ساکشن مشکل تخلیه ناقص را به دلیل تعبیه پمپ  مکنده روی ماشین های قدرتمند  تخلیه حل کرده است و رضایت بالای مشتریان را به همراه داشته است. 

بهترین راه حذف چاه فاضلاب فرسوده و قدیمی چیست؟

عوامل بسیاری از جمله عدم توانایی چاه در ذخیره فاضلاب به مرور زمان وجود دارد که نیاز است چاه فاضلاب به صورت ایمن حذف و به اصطلاح کور شود.بهترین راه ممکن تخلیه چاه به صورت کامل توسط پمپ مکنده  و پر کردن چاه مورد نظر با خاک و مصالح ساختمانی می باشد.
به خاطر داشته باشید که برای حذف ایمن چاه باید ان را دوباره پر نمایید و خشکاندن چاه فاضلاب با اهک و … تنها یک شعار تبلیغاتی بوده و از لحاظ عملی غیر ممکن می باشد.

نحوه ی ایمن سازی یک چاه  به چه صورت می باشد؟

پس از انجام هر بار عملیات تخلیه چاه شاهد سست شدن دیواره های چاه فاضلاب و ریزش مقداری از بدنه ی ان خواهیم بود که نیاز است تا با عمل طوقه چینی نسبت به ایمن سازی چاه فاضلاب اقدام کنید.البته عمل ایمن سازی را بهتر است پس از انجام 1 بار عمل تخلیه چاه انجام دهید تا ایمنی چاه شما تضمین شود.

چرا باید چاه فاضلاب را قبل از پر شدن تخلیه کرد؟

درصد بالایی از مشتریان زمانی برای دریافت خدمات تخلیه چاه تماس می گیرند که کار از کار گذشته و چاه فاضلاب انها سر ریز شده است. اما چرا باید چاه فاضلاب را قبل از پر شدن تخلیه کرد؟ این سوال بسیار مخربی است که ممکن است در ذهن شما بیاید و سبب تاخیر در عمل تخلیه فاضلاب چاه ساختمان شود. تنها تعداد کمی از مشتریان هستند که پیش از پر شدن چاه فاضلاب به سراغ شرکت های تخلیه چاه می روند و تنها دلیل آن اگاهی از خطرات احتمالی برای ساختمان پس از سر ریز شدن چاه فاضلاب است.
سر ریز شدن چاه فاضلاب علاوه بر سست نمودن قسمت گلدانی چاه فاضلاب ، سبب خروج فاضلاب از سایر قسمت های شبکه فاضلاب خواهد شد. زمانی که چاه فاضلاب پر و امکان دفع فاضلاب نباشد ، فاضلاب به مرور به سایر قسمت های شبکه فاضلاب نفوذ کرده و پس از مدتی بوی بد فاضلاب را به همراه خواهد داشت.
سقوط قسمت گلدانی چاه فاضلاب، عامل اصلی ریزش چاه فاضلاب بوده و هر چقدر هم این قسمت ایمن سازی شده باشد، حضور طولانی مدت فاضلاب پس از تکمیل ظرفیت چاه فاضلاب سبب سست شدن گلدان چاه خواهد شد. لایروبی لوله فاضلاب توسط فنر لوله بازکنی نیز تنها راه خلاصی از بوی بد فاضلابی است که از رسوبات سر ریز شدن چاه فاضلاب به وجود می ایند ، خواهد بود.

سخن آخر

امیدواریم که سوال و جواب های مطرح شده در بالا برای شما عزیزان مفید بوده باشد و شما را در پیدا کردن بهترین راه حل ممکن یاری کرده باشد. 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آموزش روش استفاده از محلول های لوله بازکن خانگی و شیمیایی

نکات لازم در لوله کشی آب و فاضلاب